586 symboli w bazie
codziennie nowe aktualizacje

Logo KFC

KFC - historia marki

KFC (Kentucky Fried Chicken) to sieć restauracji serwujących dania typu fastfood.

Historia restauracji sięga 1930 roku. Wówczas to Harland Sanders, znany również jako Colonel, czyli Pułkownik, otworzył stację benzynową połączoną z restauracją, gdzie serwował klientom kurczaki. Lokal poniósł jednak klęskę, podobnie jak kolejny.

Wkrótce założyciel, bazując na stworzonej przez siebie unikalnej recepturze na panierkę z kurczaka, zajął się rozwojem sieci restauracji. Sukces zawdzięcza również reklamie, opierającej się m.in. na swoim charakterystycznym stroju, pochodzącym sprzed wojny secesyjnej.

Obecnie KFC to jedna z najbardziej popularnych i rozpoznawalnych marek na całym świecie.

Logo KFC

Logo KFC przedstawia głowę mężczyzny z czarną muszką oraz dwa czerwone pasy, umieszczone po obu jej stronach. Twarz jest podobizną założyciela restauracji, Harlanda Sandersa.

KFC logo, źródło: Shutterstock

Przy okazji ostatniej zmiany logo sieci usunięto fartuch z trzema paskami, symbolizującymi nazwę marki, składającą się z trzech słów.

Na przestrzeni czasu logo KFC ulegało jednak licznym zmianom. Pierwsze logo, powstałe w 1952 roku, przedstawiało wizerunek twarzy założyciela, umieszczony po prawej stronie znaku oraz pełną nazwę restauracji.
W 1978 roku zmieniono układ i czcionkę logo.

W 1991 roku dodano do logo czerwony kolor oraz element graficzny, a pełną nazwę restauracji zastąpiono skrótem „KFC”.

Kolejna modyfikacja miała miejsce w 1997 roku, kiedy to zmieniono nieco wizerunek założyciela, a kolor czerwony zyskał spokojniejszy odcień.

Ostatniej zmiany logo dokonano w 2015 roku, znacznie je upraszczając.

Podobne symbole

Logo Armaniego

Armani – informacje o firmie

Amrani (Giorgio Armani S.p.A.) to włoski dom mody z siedzibą w Mediolanie, pod którego szyldem kryje się wiele marek (Armani Collezioni, Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Junior, Armani Exchange, Armani Hotels & Resorts i Armani Home).

Jego historia rozpoczyna się 24 lipca 1975 roku, kiedy Giorgio Armani otwiera swoją firmę Giorgio Armani S.p.A. Sam jej założyciel miał już w tym momencie na koncie przerwane studia medyczne, odbytą służbę wojskową, naukę fotografii i wreszcie dziesięć lat doświadczenia w atelier włoskiego projektanta, Nino Cerrutiego.

Rok później prezentuje swoją pierwszą kolekcję męską, która zapewnia mu rozgłos i uznanie w branży. Wkrótce poszerza asortyment o odzież damską, bieliznę, akcesoria i perfumy. Tym samym rodzą się kolejne marki, a firma wkracza wkrótce do Hollywood. W 1980 roku Richard Gere występuje w garniturze od Armaniego w filmie „Amerykański żigolak”, co na dobre łączy projektanta ze światem kina.

Logo Armaniego

Logo Armaniego przedstawia ikonę orła z głową skierowaną w prawą stronę i podniesionymi skrzydłami. Wizerunek ptaka tworzą poziome linie.

Armani logo, źródło: Shutterstock

Orzeł jest symbolem wysokiej jakości i sukcesu marki. Logo Armaniego jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków firmowych na świecie.

Podobne symbole

Logo Chelsea Londyn

Chelsea Londyn – informacje o klubie

Chelsea Londyn to angielski klub piłkarski z siedzibą w Londynie.  

Historia klubu rozpoczyna się 10 marca 1905 roku w angielskim pubie, gdzie zapada decyzja o jego założeniu. Wówczas klub otrzymuje również swoją nazwę, pochodzącą od nazwy sąsiedniej dzielnicy, a 2 września tego samego roku rozgrywa swój pierwszy mecz. Pierwszy tytuł Chelsea Londyn zdobywa w 1955 roku.

W 2003 roku klub kupuje rosyjski miliarder, Roman Abramowicz. Dzięki jego ogromnym inwestycjom spłacone zostają potężne długi Chelsea Londyn, ale kapitał w znacznym stopniu przyczynia się także do sukcesów klubu.

Chelsea Londyn gra obecnie w Premier League, ma na koncie wiele znaczących zwycięstw, jest m.in. wielokrotnym mistrzem Anglii i Ligi Mistrzów.

Logo Chelsea Londyn

Logo Chelsea Londyn to okrągły herb, w środku którego znajduje się postać lwa z berłem. Na jego obwodzie umieszczono zaś nazwę klubu „Chelsea Football Club”, a także dwie piłki oraz dwie róże w kolorze czerwonym. W takiej formie używane jest od 2005 roku.

Chelsea Londyn logo, źródło: Shutterstock

Pierwszy herb Chelsea Londyn przedstawiał wizerunek weterana brytyjskiej armii z medalami na piersiach. Znak został zapożyczony od Królewskiego Szpitala Chelsea, co sprawiło, że klub zyskał przydomek „Emeryci” (ang. Pensioner).

Zmiana logo miała miejsce w 1952 roku, znak zyskał kształt tarczy z literami „C.F.C” (Chelsea Football Club). Już rok później w herbie pojawia się postać lwa, będącego symbolem dzielnicy Chelsea. W 1986 roku kolejny raz zmieniono logo Chelsea Londyn – tym razem znak stał się okrągły i przedstawiał lwa wpisanego w litery „C.F.C”. Używany był do 2005 roku.

Podobne symbole

Logo Thrasher

Thrasher – informacje o firmie

Thrasher to amerykańska marka odzieży dla skateboardzistów i wydawca czasopisma.

Historia Thrasher rozpoczyna się w 1981 roku, kiedy Kevin Thatcher, Fausto Vitello oraz Eric Swenson zakładają czasopismo skateboardowe „Thrasher magazine”. Wkrótce potem zaczynają sprzedawać produkty z logo Trasher. Dziś marka oferuje szeroki wybór odzieży i różnego rodzaju dodatków, ale nie ogranicza się do mody, bo Thrasher jest obecnie stałym elementem popkultury.

To bardzo popularna i ceniona marka, jest znana zwłaszcza w kręgach skateboardingu i hip-hopu. Kreowane przez nią trendy wpisują się w modę uliczną, a wydawane czasopismo zawiera informacje ze świata skaterów, a także wywiady i relacje z wydarzeń oraz inne treści interesujące dla młodych ludzi.

Logo Thrasher

Logo Thrasher przedstawia nazwę „Thrasher”, pisaną czcionką Bianco. W górnej części napisu znajdują się płomienie, odchodzące od każdej z liter.  

Thrasher logo, źródło: Shutterstock

Czcionka, użyta w logo, powstała w latach 50. Prawdziwą popularność zyskała jednak dopiero w latach 70., głównie za sprawą Boba Marleya (znalazła się na okładce płyty muzyka), stając się znakiem rozpoznawczym kultury rastafarian.

W 1981 roku po czcionkę Bianco w nieco zmienionej wersji sięgnęli twórcy Thrasher, którym świat reggae wydawał się bliski.

Podobne symbole

Logo Kappy

Kappa – informacje o firmie

Kappa to włoska marka i producent odzieży oraz obuwia sportowego.

Jej historia rozpoczyna się w 1916 roku w Turynie, kiedy rodzina Vital otwiera firmę Calzificio Torinese, zajmującą się produkcją i sprzedażą bielizny oraz skarpet. Pod koniec lat 50. przedsiębiorstwo rozszerza swój asortyment o odzież. W 1967 roku powstaje nazwa Kappa. Prawdziwy przełom w rozwoju firmy następuje w latach 70., kiedy pod szyldem marki wychodzą ubrania i buty sportowe. W 1984 roku Kappa wyposaża kadry olimpijskie na Igrzyskach Olimpijskich w Los Angeles, potem również w Seulu. Ogromny sukces firmy miał miejsce w 2000 roku, kiedy Kappa stała się oficjalnym sponsorem włoskiej reprezentacji piłki nożnej na mistrzostwach świata.

Logo Kappy

Logo Kappy przedstawia dwie sylwetki – to postacie kobiety i mężczyzny, siedzący ze zgiętymi kolanami, tyłem do siebie. Znak wyraźnie wskazuje, że produkty marki Kappa przeznaczone są obu płci.

Logo Kappa, źródło: Shutterstock

Logo Kappy, zwane Omini, powstało w 1969 roku i do dziś używane jest w praktycznie niezmiennej formie.

Podobne symbole

Logo Legii Warszawa

Legia Warszawa – informacje o klubie

Legia Warszawa to polski klub piłkarski z siedzibą w Warszawie.

Historia klubu sięga początków XX wieku i rozpoczyna się od powstania drużyny piłkarskiej Legionów Polskich, co ma miejsce w 1916 roku. Po I wojnie światowej i reaktywacji klub łączy się z Koroną Warszawa. Po II wojnie zyskuje nazwę „Legia”, a także patronat Ludowego Wojska Polskiego.

Obecnie Legia Warszawa to jeden z najlepszych i najbardziej utytułowanych klubów piłkarskich w Polsce, ma na koncie m.in. 19 Pucharów Polski, 13 mistrzostw Polski, półfinał w Pucharze Europy i Pucharze Zdobywców Pucharów, ćwierćfinał Ligii Mistrzów.

Logo Legii Warszawa

Logo Legii Warszawa to herb o kształcie tarczy z biało-czerwoną szarfą i zielonym pasem oraz wielką literą „L” w okręgu, umieszczoną w prawym górnym rogu. Herb w obecnej formie powstał w 1957 roku.

Legia Warszawa logo, źródło: Shutterstock

Barwy widoczne w herbie klubu niosą ze sobą określone znaczenia: kolor biały i czerwony nawiązują do barw polskiej flagi, zielony stanowi odwołanie do wojskowych korzeni klubu, natomiast czarny odnosi się do zespołu Czarnych Lwów, który uznaje się za najstarszy klub piłkarski w Polsce.

Pierwszy herb Legii Warszawa powstał w 1916 roku - przedstawiał wielką, białą literę „L” na tle czarnej tarczy i nawiązywał do rodowodu klubu wywodzącego się z Legionów. Zielone barwy pojawiły się na tarczy w 1926 roku.

Podobne symbole

Logo Apex Legends

Apex Legends – informacje o grze

Apex Legends to gra online, wydana przez Electronic Arts Inc. Jej premiera odbyła się 4 lutego 2019 roku, po której gra w błyskawicznym tempie zdobyła wielką popularność.

To gra wykorzystująca tryb rozgrywki battle royal jest strzelanką z perspektywy pierwszej osoby. Jej akcja rozgrywa się na wyspie, w świecie znanym z gry Titanfall i opiera się na starciach kilkuosobowych drużyn, których celem jest stać się legendą.

W Apex Legends istnieje możliwość wyboru postaci o unikalnych cechach i umiejętnościach, które w toku gry zdobywają doświadczenie i punkty, a w efekcie awans na kolejne poziomy.

Logo Apex Legends

Logo Apex Legends to nazwa „Apex Legends”, której człony pisane są w oddzielnych wersach, a pierwszy z nich jest zdecydowanie większy.

Apex Legends logo, źródło: Shutterstock

Nazwie często towarzyszy ikona o trójkątnym kształcie, będąca znakiem rozpoznawczym świata gry.

Podobne symbole

Logo Szlachetnej Paczki

Szlachetna Paczka – informacje o projekcie

Szlachetna Paczka to ogólnopolski projekt społeczny skierowany do rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Jego realizatorem jest stowarzyszenie WIOSNA.

Działalność Szlachetnej Paczki polega na przekazywaniu paczek rodzinom, które z przyczyn od siebie niezależnych znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Każda z rodzin przechodzi proces weryfikacji przeprowadzany przez wolontariuszy, następnie sporządzana jest lista potrzeb, które zaspakajają darczyńcy. Przygotowane dary przekazywane są co roku przed świętami Bożego Narodzenia podczas finału Szlachetnej Paczki.

Idea Szlachetnej Paczki polega na udzieleniu bezpośredniej i mądrej pomocy, a także wsparciu, które daje beneficjentom projektu szansę na zmianę i samodzielność. Organizacja przedsięwzięcia opiera się natomiast wyłącznie na współpracy wolontariuszy i darczyńców z całej Polski pod nadzorem centrali w Krakowie.

Logo Szlachetnej Paczki

Logo Szlachetnej Paczki to kwadratowy znak przedstawiający falowaną linię, przypominającą wstęgę, która tworzy kształt serca oraz napis „Szlachetna Paczka”. W wersji podstawowej obok znaku znajduje się napis „Lubię ludzi”. Logo utrzymane jest w czerwono-białej kolorystyce.

Logo Szlachetnej Paczki, źródło: https://media.szlachetnapaczka.pl/42796-materialy-do-pobrania-dla-mediow

Logo Szlachetnej Paczki jest symbolem udzielanej pomocy i wsparcia, szlachetności i poświęcenia.

Podobne symbole

Logo BNP Paribas

BNP Paribas – informacje o banku

BNP Paribas to międzynarodowa grupa bankowa oraz bank francuski, będący największym bankiem we Francji. Korzeniami sięga do końca XIX wieku, kiedy powstały kasy oszczędnościowe, które łącząc się w latach 60. XX wieku, dały początek BPN Paripas.

BNP Paribas Bank Polska SA jako część grupy bankowej powstał w 2015 roku z połączenia BNP Paribas Bank Polska i Banku Gospodarki Żywnościowej. To bank uniwersalny, świadczący usługi dla wszystkich segmentów rynku, ma swoją główną siedzibę w Warszawie, ale jego oddziały i stoiska bankowe znajdują się na terenie całego kraju.

Logo BNP Paribas

Logo BNP  Paribas przedstawia zieloną kwadratową ikonę z gwiazdami oraz nazwę banku.

Logo BNP Paribas, źródło: Shutterstock

Układ gwiazd w logo przypomina jaskółki w locie. Znak ma podkreślać europejskie korzenie grupy, z kolei przedstawiony lot jest wyrazem dynamicznego charakteru banku i jego rozwoju.

Pierwsze logo BNP Paribas powstało w 2000 roku i od samego początku skupiało się wokół tego samego motywu.

Podobne symbole

Logo Fiata

Fiat – informacje o firmie

Fiat to włoska marka samochodów i koncern z siedzibą w Turynie, należący do Fiat Chrysler Automobiles.

Jej historia sięga korzeniami do końca XIX wieku – firma Fiat (Fabbrica Italiana Automobili Torino, czyli Włoska fabryka samochodów osobowych w Turynie) powstaje 11 lipca 1899 roku. Zostaje założona z inicjatywy hrabiego Roberto Biscaretti di Ruffia oraz porucznika, Giovani Agnelli. Rok później w Corso Dante działa już fabryka, a w 1905 roku Fiat ma do zaoferowania aż szesnaście modeli aut.

W Polsce fabryka Fiata powstaje w 1967 roku na warszawskim Żeraniu, choć pierwsze próby produkcji samochodów marki miały miejsce już w latach 20. XX wieku. Wkrótce światło dzienne widzi Fiat 125p, a w 1973 roku powstaje słynny Fiat 126p, zwany Maluchem.

Obecnie Fiat Chrysler Automobile produkuje samochody osobowe i dostawcze, a w skład koncernu wchodzi kilkanaście firm i marek.

Logo Fiata

Logo Fiata przedstawia nazwę „FIAT” z charakterystyczną literą „A”. Napis umieszczony jest na czerwonym tle w kolistym obramowaniu. Znak w obecnej formie używany jest od 2006 roku. Stanowi nawiązanie do tradycyjnego logo Fiata.

fiat logo
Logo Fiata, źródło: Shutterstock

Pierwsze logo Fiata powstało w 1899 roku, była to prostokątna metalowa tabliczka z pełną nazwą firmy „Fabbrica Italiana Automobili Torino” oraz numerem seryjnym samochodu. Znak zmieniono w 1901 roku. Od tamtego czasu logo przeszło jeszcze wiele zmian i modyfikacji, ale jego stałym elementem pozostała nazwa „FIAT”. Wyjątek stanowi logo z 1991 roku, kiedy napis zastąpiono symbolem ukośnych kresek.

Podobne symbole