586 symboli w bazie
codziennie nowe aktualizacje

Logo Big Brothera

Big Brother – informacje o programie

Big Brother (Wielki Brat) to program telewizyjny typu reality show.

Pierwszy program tego formatu powstał w Holandii w 1997 roku. Pierwsza polska edycja Big Brothera zrealizowana została w 2001 roku, a do tej pory w Polsce odbyło się jego siedem edycji.

Formuła programu oparta jest na dobrowolnej izolacji wybranej grupy osób w określonym miejscu, tzw. Domu Wielkiego Brata. Uczestnicy są każdego dnia obserwowani przez widzów programu, co jest możliwe dzięki instalacji kamer w budynku, w którym przebywają. Wielki Brat, rozdzielający uczestnikom obowiązki i nagrody, jest im znany jedynie za pośrednictwem systemu głośników. Osoby biorące udział w programie są wyłaniane w drodze castingu.

Nazwa programu stanowi nawiązanie do imienia bohatera książki George’a Orwella pt. „Rok 1984”, przedstawiającej antyutopijny obraz państwa totalitarnego, którego mieszkańcy poddani są stałej kontroli.

Logo Big Brothera

Logo Big Brothera to nazwa „Big Brother”, pisana białą czcionką, umieszczona w niebieskim owalu. Figura symbolizuje oko, co stanowi nawiązanie do formuły programu.

Logo Big Brothera, źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/File:BigBroSlov15.png, autor: Munch60477, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/

Jest to klasyczna i podstawowa wersja logo, na podstawie której tworzone są logo programów i ich kolejnych edycji w różnych krajach.

Podobne symbole

Logo SWPS

SWPS – informacje o uczelni

SWPS (SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny) to niepubliczna uczelnia wyższa, będąca pierwszym w Polsce prywatnym uniwersytetem.  

Jej historia sięga 1996 roku, kiedy to z inicjatywy trzech profesorów z Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk (Andrzeja Eliasza, Zbigniewa Pietrasińskiego oraz Janusza Reykowskiego) powstaje Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej. W tym samym roku na kierunku „Psychologia społeczna” studia rozpoczyna 500 osób. W kolejnym roku uczelnia uruchamia pierwsze studia podyplomowe. Pierwsze dyplomy ukończenia studiów magisterskich zostają wręczone w 2001 roku, a uczelnia dzieli się na dwa wydziały: Wydział Psychologii oraz Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych. Rok później ruszają studia doktoranckie. W 2006 roku powstaje Wydział Filologiczny. 1 czerwca 2015 roku uczelnia uzyskuje status uniwersytetu.  

SWPS prowadzi 35 kierunków studiów, realizuje ponad 300 projektów badawczych rocznie, a w jej ramach działa kilkanaście jednostek badawczych. Uczelnia jest ponadto laureatem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, a jej oddziały znajdują się w pięciu polskich miastach.

Logo SWPS

Logo SWPS to nazwa „SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny” oraz ikona przedstawiająca sylwetki czterech osób dorosłych i dziecka.

Logo SWPS, źródło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:SWPS_University_in_Warsaw_02.jpg, autor: Andrew J. Kurbiko, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

Podobne symbole

Logo SGH

SGH – informacja o uczelni

SGH (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) to wyższa uczelnia ekonomiczna w Warszawie, jedna z najstarszych uczelni w Polsce.

Jej historia sięga początku XX wieku, a rozpoczyna się w październiku 1906 roku, kiedy zainaugurowano pierwszy rok akademicki na Prywatnych Kursach Handlowych Męskich Augusta Zielińskiego. W 1915 roku uznano je za szkołę wyższą, której nadano nazwę Wyższa Szkoła Handlowa w Warszawie. W 1924 roku przyznano uczelni prawo nadawania stopni zawodowych i akademickich, a wkrótce mianowano pierwszych profesorów i docentów. Rok później pierwszym rektorem został Bolesław Miklaszewski. W 1933 roku uczelnia zmieniła nazwę na Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Podczas II wojny światowej działała pod różnymi nazwami, a pierwsza powojenna inauguracja roku akademickiego odbyła się w kwietniu 1945 roku. Cztery lata później uczelnia została upaństwowiona i przekształcono ją w Szkołę Główną Planowania i Statystyki. Od 1991 roku funkcjonuje ponownie jako Główna Szkoła Handlowa.

Obecnie SGH prowadzi studia pierwszego stopnia, studia magisterskie na 13 kierunkach w języku polskim i 4 kierunkach w języku angielskim, szkołę doktorską, 141 programów studiów podyplomowych oraz 3 programy Executive MBA.

Logo SGH

Logo SGH to napis „SGH”, będący skrótem nazwy uczelni, pisany dużą czcionką. Znak w takiej formie został wprowadzony w 2019 roku.

Identyfikacja wizualna uczelni obejmuje ponadto godło Szkoły Głównej Handlowej, przedstawiające statek handlowy z polską banderą (koga), które do 2019 roku używane było jako jej logo. Znak nawiązuje do tradycyjnego herbu i pieczęci uczelni z początku XX wieku.

Godło/logo SGH, źródło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sgh_c_logo.jpg, autor: Panek, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

Obecnie godło ze statkiem może być stosowane przez rektora i wyższe władze uczelni w sytuacjach oficjalnych i dokumentach prawnych.

Podobne symbole

Logo NBA

NBA – ogólne informacje

NBA (National Basketball Association) to amerykańsko-kanadyjska zawodowa liga koszykówki z główną siedzibą w Nowym Jorku. Jej historia sięga 1946 roku, kiedy powstaje Basketball Association of America, połączona następnie ze swoim rywalem – ligą National Basketball League, co następuje w 1949 roku.

W skład NBA wchodzi dwadzieścia dziewięć klubów amerykańskich i jeden kanadyjski. Drużyny dzielą się na dwie konfederacje (Wschodnią i Zachodnią), a w ich ramach wyróżnia się po trzy dywizje.

Do najbardziej znanych zawodników NBA należą Michael Jordan, Magic Johnson oraz Larry Bird, którzy uchodzą za legendy ligi.

Logo NBA

Logo NBA przedstawia sylwetkę koszykarza kozłującego piłkę.

Logo NBA, źródło: www.flickr.com, autor: Josh Hallett, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

Logo NBA powstało w 1969 roku, a jego autorem jest Alan Siegel z agencji Siegel+Gale. Za wzór postaci w logo posłużyło zdjęcie koszykarza NBA, Jerry’ego Westa, które projektant znalazł w gazecie „Sport Magazine”. Powstanie logo było zaś wynikiem walki o wpływy NBA z ABA (American Basketball Association), a także dążeniem do poprawy wizerunku ligi.  

NBA nigdy oficjalnie nie przyznało, że bazą logo jest fotografia koszykarza. Sam Jerry West, choć nastawiony sceptycznie do sprawy, nigdy nie dochodził praw w związku z wykorzystaniem wizerunku bez swojej zgody. Projektant znaku podkreśla zaś uniwersalność symbolu.

Podobne symbole

Logo Saaba

Saab – informacje o firmie

Saab to szwedzka marka samochodów osobowych. Jej historia sięga do 1937 roku, a rozpoczyna się od założenia koncernu lotniczego, Saab (Svenska Aeroplan Aktiebolaget, pol. Szwedzkie Zakłady Lotnicze). Dziesięć lat później firma otwiera dział samochodowy Saab Automobile, który w latach 1969-1995 działa we współpracy z firmą Scania, producentem ciężarówek. W 1993 roku firmę przejmuje General Motors. W 2011 roku Saab ogłasza bankructwo. Niecały rok później marka zostaje wykupiona przez firmę Nevs.

Saab jako producent samochodów zasłynął z wielu innowacyjnych rozwiązań, takich jak turbodoładowanie, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podgrzewane fotele, aktywne zagłówki itd.

Logo Saaba

Logo Saaba przedstawia głowę gryfa w koronie.

Saab logo, źródło: Shutterstock

Logo w takiej formie zostało przejęte od firmy Scania, z którą marka Saab połączyła się w 1969 roku. Gryf, czyli mityczne stworzenie z głową orła i ciałem lwa, wywodzi się z herbu szwedzkiej prowincji Skane.

Pierwsze logo Saaba, przedstawiające samolot, powstało w 1937 roku. W kolejnych latach znak firmy przeszedł wiele zmian, ale do lat 70. cały czas obecny był w nim motyw samolotu.

Gryf znika z logo Saaba, kiedy właścicielem marki staje się firma Nevs.

Podobne symbole

Logo Guess

Guess – informacje o firmie

Guess to amerykańska marka odzieżowa, firma jest ponadto producentem butów, perfum, dodatków, akcesoriów i zegarków.  

Przedsiębiorstwo zostało założone w 1981 roku przez czterech braci: Georges'a, Armanda, Paula i Maurice'a Marciano. Firma szybko zasłynęła z produkcji ubrań wykonanych z przetartego jeansu. Wkrótce doszło jednak do rozłamu między braćmi, wskutek czego Georges Marciano odszedł ze spółki. W latach 80. Guess poszerza swój asortyment o inne produkty (zegarki, torebki, buty, ubrania dla dzieci).

Obecnie Guess to jedna z najpopularniejszych i najbardziej cenionych marek odzieżowych. Inspiracją do stworzenia jej nazwy był billboard McDonald’s z napisem „Zgadnij” (ang. Guess), który stał się impulsem dla Georgesa Marciano do użycia tej nazwy dla swojej firmy.

Logo Guess

Logo Guess przedstawia odwrócony trójkąt o czerwonych krawędziach. Wewnątrz figury umieszczono nazwę firmy, znak zapytania (z trójkątem zamiast kropki), napis „WASHED JEANS” oraz „USA”, a także liczby „1201” i „1203”.

Guess logo, źródło: Shutterstock

Napis „WASHED JEANS” nawiązuje do tradycji firmy, produkującej ubrania z przetartego jeansu.

Liczby w logo pochodzą od numerów umieszczonych na drzwiach pokojów, które na początkowym etapie rozwoju firmy służyły braciom za biura.

Swoją symbolikę mają również barwy logo: czerwień to symbol pasji i miłości, czerń oznacza elegancję, natomiast biel symbolizuje integralność i niezawodność marki.

Podobne symbole

Logo Balenciaga

Balenciaga – informacje o firmie

Balenciaga to hiszpańska marka odzieżowa, należąca obecnie do konglomeratu marek luksusowych Kering i luksusowy dom mody.

Jej historia sięga do 1918 roku i rozpoczyna się od założenia pierwszego butiku firmy w San Sebastian. Kolejne punkty otworzono w Madrycie i Barcelonie, później również w Paryżu. Założycielem przedsiębiorstwa i twórcą marki był Cristóbal Balenciaga, hiszpański projektant mody i pasjonat, traktujący ubrania niczym dzieła sztuki.

Znakiem rozpoznawczym i wyróżniającym markę Balenciaga było zawsze łamanie zasad i wyznaczanie nowych trendów w modzie, czego wynikiem były wspaniałe i oryginalne kolekcje.

Dom mody zostaje zamknięty w 1968 roku przez samego założyciela. Jego odrodzenie nastąpiło w 1986 roku, kiedy właścicielem marki stało się Jacques Bogart S.A.

Obecnie Balenciaga to jedna z najbardziej rozpoznawalnych, luksusowych i rewolucyjnych marek świata.

Logo Balenciaga

Logo Balenciaga to nazwa „Balenciaga”, pisana dużą, pogrubioną czcionką, umieszczona na szarym tle. W takiej formie używane jest od 2017 roku. Inspirację projektu stanowiły znaki drogowe.   

Balenciaga logo, źródło: Shutterstock

Znakiem marki są również dwie połączone litery „B”, umieszczone do siebie tyłem.

Podobne symbole

Logo Bundesligi

Bundesliga – informacje

Bundesliga to liga w klubowej piłce nożnej i najwyższa klasa ligowych rozgrywek piłkarskich w Niemczech.

Bundesliga zostaje założona się 28 lipca 1962 roku przez Niemiecki Związek Piłki Nożnej w Dortmundzie. Pierwszy sezon rozgrywek odbył się w 1963-64.

Bundesliga obejmuje osiemnaście klubów piłkarskich, spośród których najlepszym klubem ligi i niekwestionowanym mistrzem jest Bayern Monachium.

Rozgrywki w ramach Bundesligi składają się z 34 spotkań, odbywających się na zasadzie systemu kołowego („każdy z każdym”). Klub wygrywający sezon Bundesligi otrzymuje tytuł Mistrza Niemiec, a jednocześnie uzyskuje prawo do uczestnictwa w Lidze Mistrzów UEFA.

Logo Bundesligi

Logo Bundesligi przedstawia białą sylwetkę piłkarza kopiącego piłkę na czerwonym tle. W obecnej formie jest używane od 2017 roku.

Bundesliga logo, źródło: Shutterstock

Poprzednie logo Bundesligi bazowało na podobnej grafice, występowało również w tych samych barwach.

W latach 1996-2002 logo Bundesligi przedstawiało piłkę na tle spiralnych różnokolorowych (pomarańczowych, czerwonych i czarnych) pasów.

Podobne symbole

Logo Arsenalu Londyn

Arsenal Londyn – informacje o klubie

Arsenal Londyn to angielski klub piłkarski z siedzibą w Londynie.

Historia klubu sięga korzeniami do końca XIX wieku i rozpoczyna się od założenia klubu piłkarskiego przez pracowników fabryki zbrojeniowej Arsenal w Woolwich. Jego ówczesna nazwa pochodziła od zegara słonecznego, umieszczonego nad wejściem do fabryki, i brzmiała Dial Square.

Swój pierwszy mecz klub rozegrał 11 grudnia 1886 roku, było to jednocześnie jego pierwsze zwycięstwo. Wkrótce też zmieniono nazwę na Royal Arsenal. Z chwilą przekształcenia klubu na zawodowy nazwa znów uległa zmianie – tym razem na Woolwich Arsenal. Lata 30. XX wieku to pasmo sukcesów klubu, które przerywa wybuch II wojny światowej. Na kolejne zwycięstwa Kanonierzy czekają wiele lat.

Arsenal Londyn obecnie występuje w Premier League, jest wielokrotnym mistrzem i zdobywcą Pucharu Anglii, a także finalistą Ligi Mistrzów.

Logo Arsenalu Londyn

Logo Arsenalu Londyn to herb klubu w postaci czerwonej tarczy z niebieskimi bocznymi pasami, na której znajduje się armata, skierowana na wschód, oraz napis „Arsenal”. W takim kształcie używany jest od 2002 roku. Herb nawiązuje do historii klubu, który stworzyli pracownicy fabryki broni.

Arsenal Londyn logo, źródło: Shutterstock

Pierwsze logo Arsenal Londyn powstało w 1888 roku, herb przedstawiał trzy armaty skierowane do góry i nawiązywał do herbu Woolwich.

Od tamtego czasu herb klubu zmieniał się wielokrotnie, a w latach 1913-1922 klub nie miał żadnego. Przywrócone po tym czasie logo Arsenalu Londyn przedstawiało armatę, która pozostała niezmiennym elementem herbu.  

Podobne symbole

Logo Ralph Lauren

Ralph Lauren – informacje o firmie

Ralph Lauren to amerykańska marka ubrań, dodatków, akcesoriów i perfum.
Jej założyciel, Ralph Lauren, rozpoczyna swoją karierę jako sprzedawca w butiku Brooks Brothers. Tkwiąc za sklepową ladą, wpada na pomysł projektu własnej linii krawatów, wyróżniających się na tle innych. Tym sposobem syn żydowskich emigrantów z Bronxu wspina się powoli na szczyt modowego imperium.

W 1967 roku staje się właścicielem firmy Polo Fashions, oferującej męską garderobę, a już trzy lata później otrzymuje prestiżową nagrodę Coty za kolekcję męską. W latach 80. firma zdobywa szczyty popularności, a jej oferta znacznie się rozszerza. W 1987 roku zmienia nazwę na Polo Ralph Lauren. Wkrótce pod tym szyldem powstaje wiele luksusowych marek.

Obecnie Ralph Lauren to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na całym świecie. Jej symbolem i flagowym produktem są koszulki polo.

Logo Ralph Lauren

Logo Ralph Lauren przedstawia gracza polo na koniu. W obecnym kształcie powstało w 1974 roku.

Ralph Lauren logo, źródło: Shutterstock

Inspiracją do powstania logo był pobyt Ralpha Laurena w Anglii i obserwacja gry w polo, następnie fascynacja tym arystokratycznym sportem, a także modą prosto z Harvardu, Princeton czy Yale. Znak miał być wyrazem bogactwa, elegancji i luksusu.

Podobne symbole