codziennie nowe aktualizacje
Symbole marek samochodowych
Symbole marek samochodowych
Symbole marek samochodowych to logo poszczególnych marek samochodów. Każde z nich składa się z charakterystycznych motywów i elementów o określonych znaczeniu i niemal zawsze pociąga za sobą ciekawą historię.
Na całym świecie jest wiele różnych marek samochodowych, w tym również już nieistniejące. Jednymi z najbardziej znanych są: Mercedes Benz, Audi, Volkswagen, Peugeot, BMW, Ford.
Loga znanych marek samochodowych
Mercedes Benz
Symbolem marki Mercedes Benz jest trójramienna gwiazda. Pomysł ten wyszedł od synów zmarłego już wtedy Gottlieba Daimlera, pracującego w zakładzie produkującym silniki. To on narysował podobny znak na karcie pocztowej do żony. Napisał tam również, że taki sam symbol stanie się znakiem jego własnej fabryki. Był wyrazem marzeń o zmotoryzowaniu lądu, powietrza i wody.
Volkswagen
Symbol marki Volkswagen przedstawia dwie litery: V i W, wpisane w okrąg. Są one skrótem od niemieckich słów: Volk (naród) i Wagen (auto), co oznacza dosłownie „samochód dla ludu”.
Audi
Symbol marki Audi przedstawia cztery splecione ze sobą okręgi, oznaczające cztery największe niemieckie marki, wspólnego założyciela Augusta Horcha, które potem stworzyły razem firmę Audi.
Peugeot
Symbolem marki Peugeot jest stojący na dwóch łapach lew. Zwierzę miało symbolizować trzy cechy pił produkowanych w XIX wieku przez firmę rodziny Peugeotów: wytrzymałość zębów, elastyczność ostrza oraz szybkość cięcia.
BMW
Symbolem marki BMW jest okrąg z biało-niebieską szachownicą. Powszechnym i błędnym stwierdzeniem jest, że logo marki pochodzi od śmigła samolotu. W rzeczywistości ma się bowiem wywodzić od znaczka RAPP Motorenwerke, firmy produkującej silniki samolotowe, która potem zmieniła nazwę na Bayerische Motoren Werke, czyli BMW. Początkowo w logo znajdowała się głowa konia, którą zastąpiono barwami flagi Bawarii.
Ford
Symbol marki Ford przedstawia napis „Ford”, umieszczony na błękitnym tle w owalu. Logo Forda nie wyglądało jednak zawsze tak samo. Obecne obowiązuje od 1976 roku. Nazwa marki pochodzi zaś od nazwiska założyciela fabryki samochodów, Henry’ego Forda.
Toyota
Symbol marki Toyota ma kształt litery "T", która wywodzi się od nazwy marki, a konkretnie od jej pierwszej litery. Literę "T" tworzą przecinające się owale, symbolizujące relacje firmy z klientami, oparte przede wszystkim na zaufaniu, a także jej ogromne możliwości.
Opel
Symbol marki Opel przedstawia błyskawicę wpisaną w okrąg. Kształt błyskawicy wywodzi się od nazwy rowerów (Victoria Blitz), produkowanych w XIX wieku, a potem ciężarówek "Opel Blitz" z nazwą w kształcie pioruna, umieszczoną na chłodnicy. Blitz z języka niemieckiego to właśnie błyskawica. Okrąg symbolizuje natomiast "O", czyli pierwszą literę nazwy marki.
Renault
Symbol marki Renault ma kształt diamentu. W takiej formie logo firmy obowiązuje od 1925 roku. Przez ten czas ulegało jednak licznym zmianom. W 1972 roku malarz Victor Vasarely zaprojektował nowe logo, na którego podstawie stworzono obecny symbol marki.
Fiat
Symbol marki Fiat to napis "Fiat" na czerwonym tle w kolistym obramowaniu. Obecne logo nawiązuje formą do tradycyjnego emblematu Fiata. Napis "Fiat" to natomiast skrót od włoskiej nazwy koncernu (Fabbrica Italiana di Automobili Torino). Logo od początku istnienia marki nie ulegało znaczącym zmianom, z wyjątkiem kiedy napis zastąpił symbol ukośnych kresek.
Komentarze