codziennie nowe aktualizacje
Logo KFC
Spis treści
KFC - historia marki
KFC (Kentucky Fried Chicken) to sieć restauracji serwujących dania typu fastfood.
Historia restauracji sięga 1930 roku. Wówczas to Harland Sanders, znany również jako Colonel, czyli Pułkownik, otworzył stację benzynową połączoną z restauracją, gdzie serwował klientom kurczaki. Lokal poniósł jednak klęskę, podobnie jak kolejny.
Wkrótce założyciel, bazując na stworzonej przez siebie unikalnej recepturze na panierkę z kurczaka, zajął się rozwojem sieci restauracji. Sukces zawdzięcza również reklamie, opierającej się m.in. na swoim charakterystycznym stroju, pochodzącym sprzed wojny secesyjnej.
Obecnie KFC to jedna z najbardziej popularnych i rozpoznawalnych marek na całym świecie.
Logo KFC
Logo KFC przedstawia głowę mężczyzny z czarną muszką oraz dwa czerwone pasy, umieszczone po obu jej stronach. Twarz jest podobizną założyciela restauracji, Harlanda Sandersa.
Przy okazji ostatniej zmiany logo sieci usunięto fartuch z trzema paskami, symbolizującymi nazwę marki, składającą się z trzech słów.
Na przestrzeni czasu logo KFC ulegało jednak licznym zmianom. Pierwsze logo, powstałe w 1952 roku, przedstawiało wizerunek twarzy założyciela, umieszczony po prawej stronie znaku oraz pełną nazwę restauracji.
W 1978 roku zmieniono układ i czcionkę logo.
W 1991 roku dodano do logo czerwony kolor oraz element graficzny, a pełną nazwę restauracji zastąpiono skrótem „KFC”.
Kolejna modyfikacja miała miejsce w 1997 roku, kiedy to zmieniono nieco wizerunek założyciela, a kolor czerwony zyskał spokojniejszy odcień.
Ostatniej zmiany logo dokonano w 2015 roku, znacznie je upraszczając.
Komentarze