codziennie nowe aktualizacje
Logo Ferrari
Spis treści
Ferrari – informacje o firmie
Ferrari to włoska marka samochodów sportowych. Historia firmy rozpoczyna się od zespołu rajdowego Scuderia Ferrari, stworzonego w 1929 roku przez Enzo Ferrari, pracującego wówczas dla Alfa Romeo. Podczas II wojny światowej Scuderia Ferrari przekształca się w firmę Auto Avio Costruzioni Ferrari, produkującą m.in. samochody sportowe. Pierwszym modelem Ferrari był Ferrari 125 S, zaprezentowany w 1947 roku. W 1969 roku Ferrari zostaje przejęte przez koncern Fiata.
Obecnie Ferrari to jedna z najbardziej znanych i cenionych marek samochodowych na świecie. Jest synonimem luksusu, a auta sygnowane znakiem czarnego rumaka uchodzą za kultowe.
Logo Ferrari
Logo Ferrari przedstawia czarnego wierzgającego konia na żółtym tle. Znak zawiera ponadto nazwę marki oraz barwy włoskiej flagi.
Logo powstało w 1932 roku, a jego geneza tkwi w opowiedzianej przez Enzo Ferrari historii i ma związek ze znanym włoskim pilotem z czasów I wojny światowej Francesco Baracca, który na kadłubie swojego myśliwca narysował czarnego wierzgającego rumaka.
W 1923 roku założyciel Ferrari spotkał się z rodzicami wojennego bohatera, a wkrótce posłuchał rady jego ojca, który zasugerował mu umieszczenie czarnego konia na produkowanych autach jako symbolu szczęścia. Kolor żółty (barwę Modeny) oraz barwy włoskiej dodał do logo już z własnej inicjatywy. Początkowo logo miało kształt tarczy i zawierało litery „S” i „F” (skrót od Scuderia Ferrari).
W 1947 roku zmieniono logo, umieszczając konia w prostokącie i dodając nazwę „Ferrari” zamiast liter „S” i „F”. Od tego czasu nie zmieniło się w sposób znaczący.
Komentarze