586 symboli w bazie
codziennie nowe aktualizacje

Logo Ferrari

Ferrari – informacje o firmie

Ferrari to włoska marka samochodów sportowych. Historia firmy rozpoczyna się od zespołu rajdowego Scuderia Ferrari, stworzonego w 1929 roku przez Enzo Ferrari, pracującego wówczas dla Alfa Romeo. Podczas II wojny światowej Scuderia Ferrari przekształca się w firmę Auto Avio Costruzioni Ferrari, produkującą m.in. samochody sportowe. Pierwszym modelem Ferrari był Ferrari 125 S, zaprezentowany w 1947 roku. W 1969 roku Ferrari zostaje przejęte przez koncern Fiata.

Obecnie Ferrari to jedna z najbardziej znanych i cenionych marek samochodowych na świecie. Jest synonimem luksusu, a auta sygnowane znakiem czarnego rumaka uchodzą za kultowe.  

Logo Ferrari

Logo Ferrari przedstawia czarnego wierzgającego konia na żółtym tle. Znak zawiera ponadto nazwę marki oraz barwy włoskiej flagi.

Logo Ferrari, źródło: Shutterstock

Logo powstało w 1932 roku, a jego geneza tkwi w opowiedzianej przez Enzo Ferrari historii i ma związek ze znanym włoskim pilotem z czasów I wojny światowej Francesco Baracca, który na kadłubie swojego myśliwca narysował czarnego wierzgającego rumaka.

W 1923 roku założyciel Ferrari spotkał się z rodzicami wojennego bohatera, a wkrótce posłuchał rady jego ojca, który zasugerował mu umieszczenie czarnego konia na produkowanych autach jako symbolu szczęścia. Kolor żółty (barwę Modeny) oraz barwy włoskiej dodał do logo już z własnej inicjatywy. Początkowo logo miało kształt tarczy i zawierało litery „S” i „F” (skrót od Scuderia Ferrari).

W 1947 roku zmieniono logo, umieszczając konia w prostokącie i dodając nazwę „Ferrari” zamiast liter „S” i „F”. Od tego czasu nie zmieniło się w sposób znaczący.  

Logo Ferrari, źródło: Shutterstock

Skomentuj symbol lub wpisz dodatkowe informacje

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komentarze

Podobne symbole