codziennie nowe aktualizacje
Logo Reeboka
Spis treści
Reebok – informacje o firmie
Reebok to amerykańska firma produkująca odzież, obuwie i akcesoria sportowe, jest jedną z najbardziej znanych marek sportowych.
Jej historia sięga końca XIX wieku. W 1895 roku powstaje firma J.W Foster and Sons Limited, założona przez ojca i syna. Rodzinne przedsiębiorstwo zajmuje się szyciem butów sportowych, m.i.n. na Olimpiadę w 1924 roku. Pod koniec lat 50. wnukowie założyciela zakładają firmę Mercury Sport, która przejmuje niebawem przedsiębiorstwo J.W Foster and Sons Limited. Wkrótce zmienia się też jej nazwa – nowa pochodzi od słowa „rehbok” (oznaczające południowoafrykańską gazelę), które poznał w dzieciństwie jeden z wnuków za pośrednictwem wygranego w konkursie słownika.
Firma, odkryta pod koniec lat 80. przez Paula Firemana (dystrybutora artykułów sportowych), już wkrótce zaczyna odnosić sukcesy na całym świecie. W 2006 roku Reebok zostaje przejęty przez koncern Adidas AG.
Logo Reeboka
Logo Reeboka to nazwa „Reebok” oraz przecinające się linie – to tzw. Vektor. Projekt logo inspirowany był symbolem drogi połączonym z literą „V”, pochodzącą od słowa „victory”, czyli zwycięstwo.
Logo w takiej formie używane jest od 2019 roku. Nawiązuje kształtem do tradycyjnego znaku marki.
Poprzednie logo Reeboka (2014-2019) znacznie odbiegało od pozostałych znaków w historii identyfikacji wizualnej marki. Rozpoznawalny od lat znak zastąpiono wówczas czerwonym trójkątem delta. Figura miała być symbolem transformacji, a jej części reprezentować zmiany fizyczne, psychiczne i społeczne. Wprowadzenie logo w takim kształcie nawiązywało do mody na CrossFit.
Pierwsze logo Reeboka powstało w 1895 roku, przedstawiało nazwę „Reebok” oraz brytyjską flagę.
W 1986 roku brytyjska flaga w logo zmienia się, przyjmując postać przecinających się linii. Dziesięć lat później logo zmienia kolor na czerwony. W 1998 roku usunięto z logo znak słowny, zostawiając sam symbol w kolorze czerwonym.
W 2000 roku logo znów uległo zmianie – tym razem był to sam napis „Reebok” w kolorze granatowym. Dwa lata później zmieniono czcionkę i kolor na czerwony. W 2004 roku wrócono do symbolu, który umieszczono w obramowaniu.
Rewolucyjna zmiana miała miejsce w 2006 roku, kiedy w logo znalazł się napis „RBK” zamiast pełnej nazwy firmy, co miało związek z orientacją firmy na odbiorcę młodzieżowego.
Komentarze