codziennie nowe aktualizacje
Logo Citroëna
Spis treści
Citroën – informacje o firmie
Citroën to francuska marka samochodów osobowych, ciężarowych oraz dostawczych, należąca do koncernu PSA.
Historia jej powstania sięga korzeniami do początku XX wieku. Przełomowym wydarzeniem był pobyt założyciela marki Andre Citroëna w Polsce. Podczas wizyty w łódzkim zakładzie tekstylnym zainteresował się technologią drewnianych kół zębatych o daszkowym zazębieniu. Postanowił więc wykupić patent, aby zastosować tę metodę do wyrobu kół stalowych. Wkrótce zresztą założył we Francji firmę, aby je produkować. W 1919 roku powstaje pierwszy samochód marki Citroën.
Logo Citroëna
Logo Citroëna przedstawia dwa zazębienia daszkowe, tzw. podwójne szewrony. Symbol ma swoje korzenie w historii powstania marki – jej założyciel w 1900 roku wykorzystał z powodzeniem wykupiony w Polsce patent na produkcję kół zębatych daszkowych.
Obecne logo używane jest od 2016 roku, ale symbol podwójnego zazębienia daszkowego wykorzystywano w znaku marki od rozpoczęcia produkcji samochodów.
Pierwsze logo Citroëna powstało w 1919 roku.
Pierwsza zmiana logo miała miejsce w 1921 roku, kiedy owalny kształt zmieniono na ośmiokątną figurę z niebieskim tłem, potem dodano również nazwę „Citroën”.
W latach 30. powstało jeszcze jedno logo Citroëna, w którym umieszczono łabędzia – ptak miał być symbolem nowego rodzaju silników.
Kolejną zmianę logo przeprowadzono w 1959 roku.
Siedem lat później miała miejsce kolejna zmiana logo marki.
W 1985 roku logo Citroëna całkowicie zmieniło swoje barwy.
Kolejna zmiana logo nastąpiła w 2009 roku, wówczas to wprowadzono trójwymiarowe, zaokrąglone szewrony oraz czerwony napis z nazwą marki.
Komentarze