586 symboli w bazie
codziennie nowe aktualizacje

Logo Citroëna

Citroën – informacje o firmie

Citroën to francuska marka samochodów osobowych, ciężarowych oraz dostawczych, należąca do koncernu PSA.

Historia jej powstania sięga korzeniami do początku XX wieku. Przełomowym wydarzeniem był pobyt założyciela marki Andre Citroëna w Polsce. Podczas wizyty w łódzkim zakładzie tekstylnym zainteresował się technologią drewnianych kół zębatych o daszkowym zazębieniu. Postanowił więc wykupić patent, aby zastosować tę metodę do wyrobu kół stalowych. Wkrótce zresztą założył we Francji firmę, aby je produkować. W 1919 roku powstaje pierwszy samochód marki Citroën.

Logo Citroëna

Logo Citroëna przedstawia dwa zazębienia daszkowe, tzw. podwójne szewrony. Symbol ma swoje korzenie w historii powstania marki – jej założyciel w 1900 roku wykorzystał z powodzeniem wykupiony w Polsce patent na produkcję kół zębatych daszkowych.

Obecne logo używane jest od 2016 roku, ale symbol podwójnego zazębienia daszkowego wykorzystywano w znaku marki od rozpoczęcia produkcji samochodów.

Logo Citroëna, źródło: Shutterstock

Pierwsze logo Citroëna powstało w 1919 roku.

Logo Citroëna 1919, źródło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Logo-citroen-1919.png, autor: JoseZugasti, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

Pierwsza zmiana logo miała miejsce w 1921 roku, kiedy owalny kształt zmieniono na ośmiokątną figurę z niebieskim tłem, potem dodano również nazwę „Citroën”.

Logo Citroëna 1936, źródło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Logo-1936-1959.png, autor: JoseZugasti, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

W latach 30. powstało jeszcze jedno logo Citroëna, w którym umieszczono łabędzia – ptak miał być symbolem nowego rodzaju silników.

Kolejną zmianę logo przeprowadzono w 1959 roku.

Logo Citroëna 1959, źródło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Logo.citroen.1960.png, autor: JoseZugasti, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

Siedem lat później miała miejsce kolejna zmiana logo marki.

Logo Citroëna 1966, źrodło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Citroen-1959.png, autor: JoseZugasti, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

W 1985 roku logo Citroëna całkowicie zmieniło swoje barwy.

Kolejna zmiana logo nastąpiła w 2009 roku, wówczas to wprowadzono trójwymiarowe, zaokrąglone szewrony oraz czerwony napis z nazwą marki.

Logo Citroëna 2009, źródło: Shutterstock

Skomentuj symbol lub wpisz dodatkowe informacje

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komentarze

Podobne symbole