518 symboli w bazie
codziennie nowe aktualizacje

Znaki wiedźmińskie

Czym są znaki wiedźmińskie?

Znaki wiedźmińskie były prostymi formułami magicznymi, używanymi przez wiedźminów (pochodzących ze świata fantasy wojowników) w walce. Aby je wykonać, wymagany jest jedynie gest, bez formuły słownej, stąd określenie „znaki”. Używać ich mógł każdy, kto posiadał choć minimum zdolności magicznych.

Jak wyglądają i co oznaczają znaki wiedźmińskie?

Znak Aard

Znak Aard, źródło: Wiedźmin Wiki

Etymologiczne pochodzenie nazwy znaku wywodzi się ze Starszej Mowy, od określeni „ard”, które oznaczało „najwyższy”, „górny”. Znak należy do typu zaklęć telekinetycznych, czyli polegających na posłaniu energii w konkretnym kierunku np. przeciwnika czy przeszkody. Bazuje na żywiole powietrza. Im silniejszy jest rzucający zaklęcie, tym bardziej efektywne ono będzie. Graficznie znak Aard przypomina trójkąt i majuskułę litery „A”, z dodatkową dolną poprzeczką.

Znak Igni

Znak Igni, źródło: Wiedźmin Wiki

Znak ten pozwala na wytworzenie ognia w formie małej wiązki płomieni. Znak używany jest nie tylko w walce, ale w codziennych czynnościach: do rozpalenia ognisk, lutowania garnków lub przepalania więzów. Graficzna forma to niedokończony, otwarty trójkąt, zwykle czerwony (żywioł ognia).

Znak Quen

Znak Quen, źródło: Wiedźmin Wiki

Znak powodujący wokół rzucającego magiczną barierę ochronną. Ma ona moc odbijania mniejszych pocisków, takich jak kamienie, a także fal dźwiękowych. Pozwala na ochronę także przed innymi zaklęciami. Niestety może być pokonana przez rzucanie cięższych, większych obiektów. W formie graficznej przypomina znak Aard – symbol jest odwrócony dolną poprzeczką do góry.

Znak Aksji

Znak Aksji, źródło: Wiedźmin Wiki

Używany do poskramiania zwierząt, które zachowują się niebezpiecznie dla otoczenia, np. wierzgający koń. Za jego pomocą można wpływać także na siebie, aby się uspokoić, robił tak Geralt z Riwii. Możliwe, że był to pewnego rodzaju czar hipnotyzujący. Wyglądem przypomina znak Igni, odwrócony dołem do góry, ale w kolorze żółtawym.

Znak Yrden

Znak Yrden, źródło: Wiedźmin Wiki

Jest to znak zabezpieczający drzwi, rygle itd. przed otwarciem. Wywołuje on magiczny strach i nie pozwala na wykonanie zamierzonych ruchów u przeciwnika. W grach komputerowych pełni rolę pułapki. Graficznie przypomina nieco klepsydrę – to dwa trójkąty złączone w pionie wierzchołkami.

Znak Heliotropu

Znak Heliotropu, źródło: Wiedźmin Wiki

Gdy rzuci się go w odpowiednim momencie, amortyzuje siłę uderzeń o twardą powierzchnię, a także chroni przed zaklęciami czy lżejszymi atakami przeciwników. W czasie rzucania zaklęcia ręce rzucającego muszą być skrzyżowane przegubami. W formie graficznej wygląda jak dwa trójkąty równoramienne w kolorze białym złączone podstawą.

Znak Somne

Znak Somne wywołuje senność u osoby, na którą zostaje rzucony. Aby zadziałał, należy ułożyć odpowiednio palce i dotknąć nimi osobę, którą chcemy uśpić. Nie ma wyobrażenia graficznego.

Skomentuj symbol lub wpisz dodatkowe informacje

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarze

Podobne symbole