codziennie nowe aktualizacje
Znaki wiedźmińskie
Czym są znaki wiedźmińskie?
Znaki wiedźmińskie były prostymi formułami magicznymi, używanymi przez wiedźminów (pochodzących ze świata fantasy wojowników) w walce. Aby je wykonać, wymagany jest jedynie gest, bez formuły słownej, stąd określenie „znaki”. Używać ich mógł każdy, kto posiadał choć minimum zdolności magicznych.
Jak wyglądają i co oznaczają znaki wiedźmińskie?
Znak Aard
Etymologiczne pochodzenie nazwy znaku wywodzi się ze Starszej Mowy, od określeni „ard”, które oznaczało „najwyższy”, „górny”. Znak należy do typu zaklęć telekinetycznych, czyli polegających na posłaniu energii w konkretnym kierunku np. przeciwnika czy przeszkody. Bazuje na żywiole powietrza. Im silniejszy jest rzucający zaklęcie, tym bardziej efektywne ono będzie. Graficznie znak Aard przypomina trójkąt i majuskułę litery „A”, z dodatkową dolną poprzeczką.
Znak Igni
Znak ten pozwala na wytworzenie ognia w formie małej wiązki płomieni. Znak używany jest nie tylko w walce, ale w codziennych czynnościach: do rozpalenia ognisk, lutowania garnków lub przepalania więzów. Graficzna forma to niedokończony, otwarty trójkąt, zwykle czerwony (żywioł ognia).
Znak Quen
Znak powodujący wokół rzucającego magiczną barierę ochronną. Ma ona moc odbijania mniejszych pocisków, takich jak kamienie, a także fal dźwiękowych. Pozwala na ochronę także przed innymi zaklęciami. Niestety może być pokonana przez rzucanie cięższych, większych obiektów. W formie graficznej przypomina znak Aard – symbol jest odwrócony dolną poprzeczką do góry.
Znak Aksji
Używany do poskramiania zwierząt, które zachowują się niebezpiecznie dla otoczenia, np. wierzgający koń. Za jego pomocą można wpływać także na siebie, aby się uspokoić, robił tak Geralt z Riwii. Możliwe, że był to pewnego rodzaju czar hipnotyzujący. Wyglądem przypomina znak Igni, odwrócony dołem do góry, ale w kolorze żółtawym.
Znak Yrden
Jest to znak zabezpieczający drzwi, rygle itd. przed otwarciem. Wywołuje on magiczny strach i nie pozwala na wykonanie zamierzonych ruchów u przeciwnika. W grach komputerowych pełni rolę pułapki. Graficznie przypomina nieco klepsydrę – to dwa trójkąty złączone w pionie wierzchołkami.
Znak Heliotropu
Gdy rzuci się go w odpowiednim momencie, amortyzuje siłę uderzeń o twardą powierzchnię, a także chroni przed zaklęciami czy lżejszymi atakami przeciwników. W czasie rzucania zaklęcia ręce rzucającego muszą być skrzyżowane przegubami. W formie graficznej wygląda jak dwa trójkąty równoramienne w kolorze białym złączone podstawą.
Znak Somne
Znak Somne wywołuje senność u osoby, na którą zostaje rzucony. Aby zadziałał, należy ułożyć odpowiednio palce i dotknąć nimi osobę, którą chcemy uśpić. Nie ma wyobrażenia graficznego.
Komentarze